نوشت افزار

راهنمای خرید روان نویس

راهنمای خرید روان نویس

یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای نوشتن است که در کنار خودکار و خودنویس ترکیب اصلی تیم نوشت‌افزارهای مبتنی بر جوهر را تشکیل می‌دهند. نوشت‌افزارهایی که تقریبا تمام نیازهای ما به نوشتن با آن‌ها برطرف می‌شود و در نبودشان قطعا برای یادداشت ایده‌ها و برنامه‌های‌مان به مشکل خواهیم خورد.

روان نویس در واقع یک نوع قلم می باشد که شبیه خودکار است و تفاوت آن در این است که درون مغزی روان نویس، جوهر مایع روان انباشته شده ای درون یک ابر فشرده استفاده می شود. علت انتخاب این اسم هم در اصل به همین دلیل است. روان نویس نیز مثل خودکار برای آن که بتواند بنویسد از یک مغزی که ریفیل نام دارد در درون خود استفاده می نماید. این ریفیل ها را غالبا می توان تعویض نمود و هنگامی که جوهری که درونش می باشد به اتمام می رسد از مغزی دیگری استفاده می کنیم.

به دلیل روان نوشتن و راحتی استفاده از روان نویس ها که از خستگی دست جلوگیری می کند افراد بسیاری از این وسیله خوش دست استفاده می نمایند. حتی بسیاری از خوشنویسان به این دلیل که روان نویس باعث زیبانویسی می گردد از آن استفاده می کنند.

راحتی

لازم است هنگام خرید روان نویس به چگونگی طرح آن و خوش دست بودن آن توجه داشته باشید. درواقع هنگامی که روان نویسی را خریداری می کنید لازم است که به خوش ساخت بودن آن و راحتی روان نویس در دست های تان توجه داشته باشید تا در هنگام نوشتن مچ دست های تان خسته نشود و شما بتوانید مدت زمان طولانی روان نویس را در دست بگیرید و بنویسید.

کیفیت جوهر

در رابطه با کیفیت جوهر لازم است به این نکته اشاره شود که شما باید در هنگام خریداری کردن روان نویس ها به این نکته مهم توجه داشته باشید که روان نویس، جوهر باکیفیتی داشته باشد. درواقع کیفیت جوهرها از این جهت مهم می باشد که لازم است جوهر بعد از نوشتن سریع خشک شود و همچنین از خود رنگ به جا نگذارد و پس ندهد و همچنین از ماندگاری بالایی نیز برخوردار باشد.

مخزن جوهر

از مهمترین ویژگی هایی که باید به آن توجه داشته باشید مخزن جوهر است. درواقع امکان دارد مخزن جوهر مناسب نباشد و جوهر به روی لباس شما یا به روی کاغذ پخش شود در نهایت اتفاقی که می افتد این است که شما با حجمی از جوهر مواجه خواهید شد که سخت پاک می شود. پس لازم است در خرید روان نویس به مخزن جوهر آن توجه کافی داشته باشید.

وزن و خوش دستی

از نکات مهم دیگری که در خرید روان‌نویس باید موردتوجه قرار گیرد اصطلاحا خوش‌دست بودن آن است. به دلیل استفاده دستی از این ابزار، روان نویس نامرغوب ممکن است باعث تغییر شکل نوک انگشتان شما در دراز مدت شود. اگر روان‌نویس سنگین باشد هم پس از چند دقیقه نوشتن، دست‌تان خسته خواهد شد پس محصولی تهیه کنید که سبک‌ترین وزن را داشته باشد. با خواندن موارد بالا اکنون بهتر می‌توانید تفاوت انواع روان‌نویس را متوجه شده و روان‌نویس خاص خودتان را انتخاب کنید. این نکته را هم از یاد نبرید که روان‌نویس خوب باید برای استفاده‌ی طولانی مدت کاربرد داشته باشد. پس سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر ویژگی‌های گفته شده دارای کیفیت خیلی خوبی در طراحی و جنس تجهیزات به کار رفته باشد. در پایان توجه داشته باشید که در دنیای امروز روان‌نویس‌ها نه تنها برای نگارش، که برای بیان احساسات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال در اکثر موارد برای نگارش متون ادبی از روان‌نویس‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این موارد هنوز روان‌نویس به عنوان یکی از متداول‌ترین قلم‌ها برای امضای اسناد و مدارک رسمی به شمار می‌رود.

قابلیت نگارش روان

در هنگام خرید یک روان نویس باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که روان نویس دقیقاً همانند اسمش به طرز روان و آسانی بنویسد. درواقع لازم است شما به این نکته توجه داشته باشید که اگر روان نویس خود را برای امضای قرارداد ها استفاده می کنید؛ باید بسیار روان باشد و نیاز به چک کردن آن نباشد. پس روان بودن روان نویس از مهم ترین قابلیت هایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید.

جنس بدنه و طراحی

 جنس بدنه‌ی روان‌نویس از دیگر نکاتی است که هنگام خرید باید به آن دقت کنید. هرچه طراحی بدنه ارگونومیک‌تر باشد استفاده از آن لذت‌بخش‌تر و خستگی دست در طولانی مدت کمتر می‌شود. اکثر روان‌نویس‌های موجود در بازار بدنه فلزی یا پلاستیکی دارند و در بین آن‌ها محصولاتی با بدنه مثلثی شکل محبوب‌تر هستند. در هنگام نگارش با این قلم‌ها، روان‌نویس به راحتی در بین انگشت شست و اشاره قرار گرفته و فشار دست به حداقل می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم در کنار این قابلیت به زیبایی و جذابیت طرح بدنه آن نیز توجه کنید که معرف شخصیت شما خواهد بود

روان نویس 004

مدل و برند های مختلف:

از مهمترین برندهای موجود در بازار می توان به محصولات تولیدی کمپانی فابر کاستل اشاره کرد که درواقع کارخانه تولیدی این برند واقع در آلمان است و از سال ۱۳۶۰ میلادی به تولید محصولات نوشت افزاری پرداخته است. این کمپانی توسط فردی به نام کاستل فابر تاسیس شد. در ابتدا هدف این بود که به تولید مداد بپردازد اما در ادامه توانست به موفقیت های متعددی دست پیدا کند و به تولید محصولات دیگر نیز بپردازد. کمپانی فابل کاستر در طی سال های متمادی توانسته است که کیفیت خود را حفظ نماید و از این جهت میان خریداران مقبولیت دارد.

برند دیگری که در عرصه تولید لوازم التحریر سر آمده است کمپانی زبرا می باشد. این کمپانی در حدود ۱۰۰ سال است که در حوزه تولید نوشت افزار فعالیت دارد و فردی به نام ایشیکاوا این کمپانی را در کشور ژاپن تاسیس کرد. کمپانی زبرا در سال ۱۹۱۴ به عنوان یک برند تجاری به ثبت رسید. در حال حاضر محصولاتی که این کمپانی تولید می کند در بسیاری از کشورهای جهان در حدود ۳۰ کشور موجود می باشد.

وقتی صحبت از لوازم التحریر می شود برند پنتر نیز، نیاز به معرفی دارد چرا که این برند یک برند ایرانی است که توانسته استانداردهای جهانی را حفظ نماید و نوشت افزارهایی با کیفیت تولید نماید. همچنین این کمپانی توانسته با طراحی مدل های مختلف و خلاقانه جوایز گوناگون در سطح بین المللی دریافت نماید.

در حوزه لوازم التحریر برند پارکر بسیار معروف می باشد. این برند یک برند بریتانیایی - آمریکایی است که از سال ۱۸۸۸ به تولید نوشت افزار ها پرداخته است. این برند از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و بسیار معروف می باشد.

از قدیمی ترین برندهای لوازم التحریر می توان به برند یونی بال اشاره کرد که درواقع این برند بیشتر از ۱۳۰ سال است که در حوزه تولید لوازم التحریر فعالیت دارد و در سال ۱۸۸۷ میلادی فردی به نام ماساکی این برند را تولید کرده است. این برند در ابتدا به تولید مداد های چوبی پرداخته بود و بعدها توانست با طراحی اتود های مختلف بپردازد و به معروفیت دست پیدا کند.

در میان سایر برند هایی که اشاره شد جای برند لامی که یک برند آلمانی است خالی می باشد. این کمپانی توسط فردی به نام جوزف لامی تاسیس شد. در ابتدا این کمپانی به فروشندگی نوشت افزارهایی می پرداخت که شرکت پارکر تولید کرده بود اما بعدها جوزف لامی تصمیم گرفت که برند خود را راه اندازی کند و توانست در این راه به موفقیت هایی نیز دست پیدا کند و امروزه به عنوان یک برند لوکس در حوزه لوازم التحریر شناخته می شود.

بعد از صحبت کردن از برندهای مختلف نوبت به قدیمی ترین و با کیفیت ترین کمپانی تولیدی لوازم التحریر یعنی برند کراس می رسد. این برند توسط فردی به نام ریچارد کراس در سال ۱۸۴۶ تولید شد و لازم است که بدانیم کمپانی کراس بود که برای اولین بار مداد نوکی یا همان اتود را تولید کرد و به جای چوب از فلز برای ساخت بدنه استفاده کرد و توانست به موفقیتی عجیب و غریب دست پیدا کند.

اگر شما از طرفداران لوازم التحریر باشید برند استدلر برای تان نامی آشنا است البته لازم است که بدانید این برند معروف ابتدا یک کارگاه کوچک ای بوده که تنها مداد تولید می کرده است و در گذر زمان تبدیل به یک کمپانی بزرگ و بین المللی شد این شرکت توسط فردی به نام جی اس استدلر بنیان گذاری شد و در سال ۱۸۳۵ کار خود را آغاز کرد. در عرصه نوشت افزار برند استدلر یک برند با کیفیت است.

راهنمای خرید روان نویس پنتر:

شرکت ایرانی پنتر سال‌هاست فعالیت خود را در حوزه‌ی نوشت‌افزار آغاز کرده‌ است. این کمپانی با رعایت استانداردهای جهانی انواع روان‌نویس باکیفیت را به بازار عرضه می‌کند. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های روان‌نویس‌ پنتر، «مدل FL 101» است که مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول در ادامه ذکر شده‌اند: مناسب برای مصارف روزانه , مناسب برای طراحی , سرقلم نمدی , بدنه پلاستیکی طراحی , ارگونومیک و بدنه چندضلعی ارائه قابلیت‌های نگارش نرم و روان , قطر نوشتاری ۰/۴ میلی‌متری , تنوع رنگی فراوان

راهنمای خرید روان نویس زبرا سری ساراسا:

در ابتدا لازم است به این نکته مهم اشاره شود که آن دسته از محصولاتی که برند زبرا تولید می کند بسیار با کیفیت هستند و می توانند نیاز مشتری را به خوبی برطرف نماید چرا که محصولات کمپانی زبرا مطابق با تمامی سلایق تولید می شود. روان نویس زبرا ساراسا کلیپ بسیار خوش دست و خوش ساخت می باشد که با طراحی ساده و زیبایی که دارد توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب نمایند. برند زبرا حدود ۱۰۰ سال است که در صنعت نوشت‌افزار فعالیت می‌کند. این کمپانی در سال ۱۹۱۴ میلادی در کشور ژاپن تاسیس شد و در حال حاضر محصولاتش به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر می‌شود. روان‌نویس مدل «ساراسا کلیپ» به عنوان یکی از پرطرفدارترین مارک‌های روان‌نویس شناخته می‌شود که در رنگ‌های متنوعیی عرضه می‌شود و ویژگی‌های آن عبارتند از: مناسب برای استفاده‌ی روزمره , مناسب برای طراحی , سرقلم ساچمه‌ای , تنوع در رنگ (مشکی، سبز، قرمز و آبی) , قطر نوشتاری ۰/۷ میلی‌متر , بدنه پلاستیکی(از نوع پلاستیک‌های بازیافتی) , گیره پلاستیکی انعطاف‌پذیر , عدم کم‌رنگ شدن جوهر پس از استفاده , ضدآب

راهنمای خرید روان نویس فابر کاستل:

برند فابر کاستل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین نام‌ها در صنعت لوازم‌التحریر شناخته می‌شود. این کمپانی در سال ۱۱۶۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و به سرعت به یکی از برندهای معروف آلمانی تبدیل شد. محبوب‌ترین مدل‌های روان‌نویس فابر کاستل به شرح زیر هستند:

روان نویس فابر کاستل مدل 0.7 Power Gel:

این روان‌نویس به عنوان یکی از خوش‌قیمت‌ترین نوشت‌افزارهای موجود در بازار شناخته می‌شود که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده‌ی روزمره است. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مناسب برای استفاده‌ی روزمره , سرقلم ساچمه‌ای , دارای قابلیت شارژ , بدنه‌ی پلاستیکی ارگونومیک , دارای گیره‌ی اتصال به لباس , سرعت بالا در خشک‌شدن جوهر

راهنمای خرید روان نویس یونی بال سری چشم:

با توجه به اینکه در بازار لوازم التحریر، نوشت افزار های مختلفی وجود دارد سری چشم کمپانی یونی بال توانسته توجهات زیادی را به خود جلب نماید چرا که طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است. از مهمترین ویژگی های این محصول می توان به ضد آب بودن آن اشاره کرد.

راهنمای خرید روان نویس یوروپن:

حدود ۱۳۰ سال قبل شرکت ژاپنی یونی‌بال فعالیت خود را در صنعت نوشت‌افزار آغاز کرد. اولین محصولات این برند تنها شامل مداد چوبی می‌شد، اما در حال حاضر این برند به عنوان یکی از برترین کمپانی‌های تولید خودکار با نوک فلزی شناخته می‌شود. همچنین اتودهای شرکت یونی‌بال نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. روان‌نویس مدل «یونی‌بال آی با کد UB-157» به عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مارک روان‌نویس شناخته می‌شود. ویژگی‌های این محصول به شرح زیر است: مناسب برای استفاده روزمره , دارای نوک ساچمه‌ای , تنوع در رنگ (مشکی، سبز، قرمز و آبی) ,  عدم امکان شارژ مخزن , بدنه پلاستیکی , امکان نگارش آسان و روان , سرقلم فولادی و ضدزنگ , استفاده از تکنولوژی جوهر رنگ‌دانه‌ای یکی از بارزترین ویژگی‌های این مدل استفاده از جوهر تا آخرین قطره‌ی آن است و هیچ‌گونه پرتی در این زمینه ندارد.

راهنمای خرید روان نویس سی کلاس مدل Candid:

روان‌نویس «سی کلاس مدل Candid مجموعه‌ی ۶» عددی بدنه‌ی پلاستیکی و سبکی دارد و به همین دلیل وزن آن بسیار متناسب است. این محصول برای استفاده معمولی روزمره کاربرد فراوانی دارد و یکی از بهترین گزینه‌هاست. وجود گیره فلزی روی کالا باعث شده تا به راحتی در جیب یا در دفتر و گوشه کتاب قابل نصب باشد. در صورت قرارگیری روی میز کار، ظاهر زیبایی را به میز می‌بخشد. اگر به دنبال یک محصول بی‌نظیر هستید ما این روان‌نویس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. یک نوشت‌افزار خوب باید فاکتورهای مهمی داشته باشد که یکی از مهم‌ترین ‌آن‌ها  ساختار مطابق ارگونومی دست ما است. روان‌نویس ارگونومیک، روان‌نویسی است که بتوان به راحتی آن در دست گرفت و برای طولانی مدت با آن نوشت، بدون آن‌که در دست و مچ و انگشتان احساس ناراحتی یا درد کرد و باید گفت که روان‌نویس «سی کلاس مدل Candid» تمام این ویژگی‌ها را یک‌جا دارد. ویژگی‌های این محصول عبارتند از: طراحی شیک و ارگونومیک , مواد اولیه‌ی ساخت بسیار باکیفیت , جوهر روان و بدون قطع , تنوع رنگی بالا , دارای گیره‌ی اتصال به لباس و کاغذ , درپوش پلاستیکی برای جلوگیری از خشک شدن جوهر

راهنمای خرید روان نویس پارکر

برند پارکر متعلق به شرکتی آمریکایی – بریتانیایی بوده و در سال ۱۸۸۸ شروع به فعالیت کرده‌ است. روان‌نویس پارکر به عنوان یکی از لوکس‌ترین محصولات نوشت‌افزاری در جهان شناخته می‌شود و استفاده از آن در بین نویسندگان محبوبیت فراوانی دارد. یکی از معروف‌ترین روان‌نویس‌های مارک پارکر نیز روان‌نویس مدل پرمیوم است که همراه با آن یک خودکار نیز عرضه می‌شود و قیمت بسیار مناسبی دارد. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ظاهری شیک و لوکس , دارای استانداردهای روز جهان , بدنه فلزی و دو رنگ , ساچمه فلزی از جنس استیل , سرقلم با روکش آب طلا , قابل استفاده روزانه , دارای قابلیت شارژ  , درپوش برنجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *